Witajcie,
dziś wpis na temat ogrzewania postojowego.
W
każdym camperze ogrzewanie postojowe jest podstawową częścią
wyposażenia. Z racji tego, że typowego campera nie mamy postanowiliśmy
wyposażyć nasz domek na kółkach w ten element. Ogrzewanie postojowe
przydaje się podczas wyjazdów ponieważ jeżeli nie trafimy z pogodą,
wieczorem i w nocy, kiedy temperatury spadają dobrze jest jednak nie
dygotać w śpiworze a cieszyć się ciepełkiem przez cały czas.
Podczas
wcześniejszych wyjazdów, kiedy temperatura powietrza była na tyle niska
że dogrzewaliśmy się ogniskiem lub farelką nie myśleliśmy o instalacji
ogrzewania postojowego. Wyszliśmy z założenia, że ma to rację bytu
wtedy, kiedy wyjeżdżamy kilka razy w roku. Jednakże myśl o
zainstalowaniu ogrzewania postojowego przyszła po jednym z
wyjazdów,kiedy to nietrafiliśmy w pogodę. Deszcz padał prawie przez cały
wyjazd, temperatury spadały do 14*C co w połączeniu z wysoką
wilgotnością dawało co najmniej 8 stopni. Wówczas w mojej głowie
zrodziła się myśl:,, A może jednak rozważyć te ogrzewanie postojowe"?Jak
to wszystko ogarnąć? Jakie ogrzewanie postojowe wybrać?
Jak
wiadomo, nie od dziś Internet to kopalnia informacji. Poszukiwania
zacząłem od przeglądania stron internetowych z ogrzewaniem postojowym,
czytaniem forów i kombinowaniem jak zainstalować je w samochodzie.
Ostatecznie zdecydowałem się na ogrzewanie gazowe firmy Truma. Dlaczego?
po 1: wydajność (najlepsza w porównaniu z ogrzewaniem benzyną czy ropą)
po 2: niski poziom hałasu podczas pracy ogrzewania i po 3: gaz, który
wykorzystam również do zasilenia kuchenki gazowej. Najnowsze modele
ogrzewania marki Truma są dość drogie tak więc szukałem ogrzewania
używanego w bardziej przystępnej cenie. Udało mi się znaleźć model
Trumatic e1800 najstarszy model z firmy Truma. Z forów wynikało że są
najmniej zawodne - a to ważne. Kolejną rzeczą którą nie dawała mi
spokoju to myśl gdzie umieścić butlę z gazem? Tak więc znowu: szperanie w
Internecie, na forach. W rezultacie zrobiłem zbiornik lpg o pojemności
40l uzupełniany na stacjach benzynowych,który znalazł swoje miejsce pod
podwoziem auta.
Przy zakupie używanego ogrzewania zwróćcie uwagę
na to aby skompletować wszystkie elementy kompatybilne ze sobą.
Zacznijcie jednak od przeanalizowania w jaki sposób (i o ile w ogóle
jest to możliwe) zainstalować ogrzewanie postojowe w swoim aucie. Bardzo
istotną kwestią w przypadku samodzielnego montażu ogrzewania
postojowego jest dokładne sprawdzenie szczelności. Dla osób
zainteresowanych tym tematem polecamy Facebook'ową grupę CamperMajstry
na której możecie podpytać o wiele rzeczy lub też podzielić się swoją
wiedzą na temat ciekawych rozwiązań.
Pozdrawiam,
K.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
BAILEY RANGER
Witajcie, nadeszła ta oto wielkopomna chwila kiedy mogę zdradzić jaka to zmiana u nas zaszła. Jak wiecie nasz bus poszedł w odstawkę a jeg...
-
Witajcie, od ostatniego wpisu minęło sporo czasu. Nasza nieobecność tutaj wiąże się z naszym życiem poza blogiem a to przeważyło na nasz...
-
Witajcie! Kolejny wpis z serii "Piękne i........ polskie". Morze Bałtyckie. Ukochane przez jednych nielubiane przez drugich....
-
Hej, ten wpis miał ukazać się w połowie września 2019r. Dziś mamy styczeń 2020r. Tak.....nie pytajcie co się stało, dlaczego tak długo nic ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz