czwartek, 24 grudnia 2015

CAMPERTRAFI W TERENIE 2014 cz.4 - ATRAKCJE TURYSTYCZNE

Witajcie,
w dzisiejszym wpisie atrakcje turystyczne podczas naszego wyjazdu i okolicy miejsc,które odwiedziliśmy.
Generalnie wyjeżdżając na wakacje cel był jeden - odpocząć i złapać trochę słońca. Ale wiecie jak to jest jak już się jedzie w jakieś miejsce chciałoby się coś zobaczyć, coś poza campingiem.
Ze Strzelc do Giżycka jest ok.10 km. W drodze nad morze zajechaliśmy do miasta nie tylko po to aby uzupełnić zapasy ale żeby trochę tego Giżycka zwiedzić. Najciekawsze zabytki Giżycka to przede wszystkim Twierdza Boyen i zabytkowy Most Obrotowy.
W Twierdzy Boyen byłam 8 lat temu jednakże podczas naszego wyjazdu nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu aby ją zwiedzić gdyż czekała nas długa trasa do Piasków. Więcej o Twierdzy można przeczytać tutaj: http://www.gizycko.pl/twierdza-boyen-3965.html. Mostu obrotowego też nie widzieliśmy ale znajdziecie informacje o nim tutaj: http://www.gizycko.pl/most-obrotowy.html.
Nas ujęło piękno natury czyli widok na jezioro Niegocin z giżyckiej mariny jak i sama marina.

Piaski jak już wiecie z poprzedniego wpisu stara wioska rybacka bez zabytków. Ale zaledwie 11 km przed nimi znajduje się popularny polski kurort - Krynica Morska. My skorzystaliśmy z rejsu statkiem z Krynicy Morskiej do Fromborka i z powrotem a mąż z synem weszli na punkt widokowy w latarni morskiej w Krynicy.
Jeżeli chcecie wyruszyć w taki rejs dobra rada! bilety na rejsy kupujcie dzień przed rejsem. W sezonie znikają jak świeże bułeczki i wasze plany może szlag trafić. Ceny biletów wyglądają następująco: osoba dorosła: 31zł, dziecko powyżej 3 lat: 22 zł, dziecko poniżej 2 lat: bezpłatnie.

W niedalekiej odległości od portu znajduje się latarnia morska. Koszt wejścia to kilka złotych (nie pamiętam dokładnie ile).

Morze Bałtyckie
Zalew Wiślany

I tyle żeśmy w Krynicy zwiedzili.
W okolicy Krynicy Morskiej jest kilka wartych uwagi miejsc m.in.: Muzeum Zalewu Wiślanego w Kątach Rybackich, Niemiecki Obóz Koncentracyjny Stutthof w Sztutowie, Muzeum Bursztynnictwa w Jantarze, 2 punkty widokowe "Skarpa" i "Wielbłądzi Garb" na trasie Krynica Morska - Piaski, 2 rezerwaty: Buki Mierzei Wiślanej oraz Kormoranów i Czapli Siwej.
Na muzea i tym bardziej obóz koncentracyjny nie pisaliśmy się ze względu na wiek dzieci i ich brak zainteresowania. Trochę żałujemy że nie wybraliśmy się na któryś z punktów widokowych ale przy 36 stopniowych upałach nie mieliśmy już siły wchodzić na wzniesienia.
Z nad Bałtyku ruszyliśmy nad Serwy. W Serwach zabytków brak. Atrakcję turystyczną stanowią tutaj kajaki, łodki, rowery wodne ale za to Augustów co roku przyciąga do siebie rzesze turystów. Ja osobiście nie znam osoby która by w Augustowie nigdy nie była ale mimo iż byłam w nim wielokrotnie dopiero niedawno kiedy byłam jako pilot wycieczki szkolnej, Augustów i okolice został odkryty na nowo. Dużo ciekawych informacji dowiedzieć się można w dwóch muzeach: Kanału Augustowskiego i Ziemi Augustowskiej. Pracownicy muzeów w bardzo przystępny i ciekawy sposób opowiadają o historii - polecam! Warto jeżeli ktoś jest "głodny" wiedzy zarezerwować zwiedzanie z przewodnikiem, który oprowadza po mieście i również przekazuje ciekawe informacje na temat Augustowa. Puszcza Augustowska sama w sobie jest świetnym miejscem na spędzenie wolnego czasu chociażby korzystając z licznych ścieżek rowerowych i edukacyjnych.